fbpx

Čokoládová pěna s kokosovým krémem

Kokosové mléko známe obvykle z asijské a karibské kuchyně – nejrůznějších kari, polévek apod. Víte ale, že je skvělé i do dezertů? Vychutnat si ho můžeme v různých kaších, panna cotě nebo v této báječné čokoládové pěně.

Kokosove mleko

Kokosový krém totiž výborně nahradí smetanu ke šlehání. To se hodí zvlášť pokud máte intoleranci na mléko nebo jste se rozhodli pro vegan nebo paleo stravování. Je to také zdravější volba. Pozor! Ne dietnější. Do dezertů je potřeba kokosový krém a ten si se smetanou v kaloriích nijak nezadá a je i stejně tučný (30-35 % tuku). Jsou to ale zdravé tuky, podobně jako když jíme avokádo nebo tučné ryby. A protože čím méně tepelného zpracování, tím více zdravých látek si surovina uchová, je ideálním použitím pro kokosové mléko právě čokoládová pěna.

Čokoládová pěna – sladká svůdná hříšnice

Čokoládová pěna se řadí na první příčky oblíbených dezertů nenapravitelných čokoholiků (hlásím se). Je to čokoláda v téměř čisté formě. Jen nadýchaná, rozplývající se na jazyku a hříšně svůdná. I proto bývá nejčastěji doporučovaným receptem večerního menu na sv. Valentýna.

Kokosové mléko versus kokosový krém

Do dezertů se využívá nejčastěji kokosový krém. Jaký je rozdíl? Úplně jednoduchý – množství vody. Zatímco kokosové mléko obsahuje 40-60% kokosové složky a zbytek je voda, krém je vody prakticky zbavený. Kde krém seženeme? Tak to je zapeklitá otázka. Já ho u nás našla jen v Marks&Spencer. Ale můžete si ho velmi jednoduše i „vyrobit“. Plechovku s kokosovým mlékem dejte vychladit do ledničky. Po pár hodinách se voda a krém zcela oddělí a jednoduše vodu slijete. Proto je také na baleních s kokosovým mlékem napsáno „před otevřením protřepat“. Vodu samozřejmě nevylévejte, můžete s trochou krému stále použít na dochucení polévky apod. Vypadá to takto:

Kokosovy krem

Tip: mléko si před vychlazením nalejte do nádoby, ve které budete potom pěnu šlehat. Dolovat vychlazený krém z plechovky může až zdvojnásobit dobu přípravy 😊

Tip 2: složení kokosového mléka opravdu čtěte. Vybírejte mléka s co nejvyšším obsahem kokosu (proč byste měli platit za vodu?) a co nejmenším množstvím přidaných látek. Kvalitní mléka koupíte v prodejnách zdravé výživy, ale i v DM nebo Rossmannu. Anebo si ho připravte doma (viz návod zde) – čistá chuť přírody stojí za to.

Zašlehat a hotovo

Klasická čokoládová pěna si žádá opatrné rozehřívání čokolády, smetanu ke šlehání a ve své vrcholné verzi i syrová vejce. Alternativy s kokosovým krémem nebo s avokádem jsou nejen zdravější, ale také o hodně jednodušší. Stačí jen rozšlehat, vychladit a je hotovo. A obě jsou vegan a paleo.

Kokosove mleko

Čokoládová pěna s kokosovým mlékem

6 porcí
10 minut příprava, 2 hodiny chlazení

INGREDIENCE   

1 plechovka kokosového mléka (400 ml , 60% obsahu kokosu)
5 lžic přírodního kakaa
3 lžíce medu

Na ozdobu:
ovoce dle sezóny

POSTUP

  1. Kokosové mléko dejte chladit do ledničky. Po cca 1-2 hodinách můžete slít vodu a zůstane vám krém.
  2. Ke krému přidejte kakao a med a rozšlehejte. Pokud šleháte ručně a vychlazený krém je moc tuhý, nechte jej trochu povolit.
  3. Čokoládovou pěnou naplňte malé skleničky (pěna je opravdu hutná, takže stačí malé kalíšky) a ozdobte ovocem.
  4. Dejte ještě krátce vychladit do ledničky.

KOUZELNÁ PŘÍSADA

Na kakau opravdu záleží.

Běžné kakao (tzv. holandského typu) je alkalizované. Přidáním regulátorů kyselosti (alkalizačních činidel) se zajistí, že výsledný prášek se lépe rozpouští, má jemnější chuť a je výrazně tmavší. Zároveň však díky tomu kakao ztrácí dvě třetiny antioxidantů, na které je bohaté.

Přírodní (tj. nealkalizované kakao) je světlejší, má osobitou ovocnější chuť a ponechává si většinu zdraví prospěšných látek přítomných v kakau. 

Raw kakao je přírodní kakao, které je navíc vyrobeno z nepražených kakaových bobů. Je v něm tedy uchováno prakticky vše dobré, co nám kakao může nabídnout.

Do studené kuchyně a tedy i do čokoládové pěny, smoothie apod. určitě volte přírodní nebo raw kakao. Přírodní kakao obsahuje obvykle více kakaového másla (má kolem 22% tuku). A to je dobře, protože více tuku znamená více chuti. A kakaové máslo patří mezi zdravé tuky.

nakoupit online

Le Chocolat kakaoRaw kakao

A proč je pro nás kokosové mléko dobré?

Nejčastěji se uvádějí tyto 3 největší zdravotní benefity kokosového mléka:

1. pomáhá v boji proti nadváze

Kokosové mléko obsahuje hodně vlákniny, takže nás zasytí na delší dobu. Pomáhá tělu také udržovat správnou hladinu cukru v krvi.

2. buduje silné kosti

Kokosové mléko je bohaté na vápník a fosfor a pomáhá tak prevenci úbytku kostní tkáně.

3. předchází anémii

Anémie (chudokrevnost) trápí mnoho žen po celém světě. Stojí za ní často nedostatek železa. Nevytváří se tak dostatečné množství hemoglobinu, který udržuje přiměřenou úroveň kyslíku v červených krvinkách. 1 šálek kokosového mléka může dodat tělu téměř čtvrtinu denní hodnoty železa.


Chcete se cítit lépe?
Mít více energie?
Zhubnout?

Vyzkoušejte ZDARMA tuto sedmidenní výzvu.


Komentáře

  1. Monika
    29. 7. 2019 / 12:53

    Miluji tyhle letní rychlovky, nechce se mě stát u plotny,ale i v horku je chuť na něco dobrého,takže ideální kombinace;-)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *